Webmail of Office 365

Als je een eigen onderneming hebt, dan kun je jezelf de vraag stellen wat kan ik beter gebruiken, webmail of Office 365? Hoe dan ook, het is altijd een persoonlijke keuze wat jij gaat gebruiken. Maar we leggen je graag uit wat de verschillen zijn tussen webmail en Office 365 en we leggen per item de voordelen en nadelen aan je uit. Vervolgens is het aan jou om na te gaan welke keuze je maakt in de praktijk.

Verschillen tussen webmail en Office 365

Er zijn duidelijk verschillen tussen webmail en Office 365. Om te beginnen moet je je webmail overal opnieuw instellen. Maar bij webmail heb je ook de kans op verlies bij het verkeerd ophalen van je gegevens. Om een beeld te krijgen van Office 365, leggen wij je hieronder de voordelen/nadelen uit. Zo krijg je een goed beeld van de verschillen tussen de twee programma’s.

Voordelen en nadelen Office 365

Je hebt bij Office 365 nooit gedoe met het verhuizen van domeinnamen of hosting. Dit is wel heel duidelijk een voordeel aan Office 365. Maar welke voordelen zijn er nog meer?

  • Het is erg flexibel en toegankelijk. Je kunt het namelijk vanuit ieder device openen, op iedere locatie, je hebt alleen maar een goede internetverbinding nodig.
  • Je beschikt altijd over de laatste beveiliging updates.
  • Je betaalt bij Office 365 voor wat je nodig hebt en wanneer je het nodig hebt. Er zijn namelijk verschillende pakketten mogelijk. Voor iedere gebruiker is er wel een geschikt pakket te vinden.
  • Zekerheid heb je zeker als je voor Office 365 kiest, Microsoft geeft je bijvoorbeeld een up-time garantie van 99,9%.
  • Geen verlies van e-mails bij het verhuizen van je domeinnaam naar een andere hosting provider.

Het is aan jou om zelf na te gaan of dat jij deze voordelen ook wilt ervaren in de praktijk. Al veel bedrijven zijn je voorgegaan en zij zouden niet meer anders willen. Maar iedereen heeft eigen wensen en voorkeuren en het is nou aan om jou om na te gaan welke dat voor jou zijn.

Een nadeel van Office 365 is dat je altijd internet nodig hebt, maar tegenwoordig is dat eigenlijk nooit een probleem. Een ander nadeel is dat je bij Office 365 betaald per e-mailadres en dat kan bij grote organisaties nogal oplopen in de kosten. Bij webmail kun je vaak veel meer e-mailadressen (boxen) aanmaken zonder dat dit veel extra kosten met zich meebrengt.

Waarom is Office 365 een betere keuze?

Tegenwoordig maken we veel gebruik van mailverkeer en dan is het fijn als alle gegevens up-to-date zijn. Office 365 is overal toegankelijk, je hebt veel zekerheid en je kunt er gebruik van maken op de locatie die je maar wenst. Er kan altijd gebruik worden gemaakt van de laatste versies en dit is ook wat je als ondernemer nodig hebt.