Google AdWords wordt Google Ads

Google AdWords is een vak apart. Het systeem verandert continu en is te complex voor de meeste mensen. Zelfs grote bedrijven besteden hun Google advertenties vaak uit aan een gespecialiseerd marketingbedrijf. Tegenwoordig valt er bovendien veel te automatiseren waardoor het niet veel tijd hoeft te kosten om een nieuwe advertentiecampagne op te zetten en bij te houden. Over het algemeen is het wel aanbevolen om het uit te besteden aan een Google AdWords specialist, als je het zelf doet moet je experimenteren en dat kan veel geld kosten. Een specialist heeft deze kennis al in huis en zorgt er juist voor dat je een zo hoog mogelijk rendement uit je advertentiebudget haalt.

De specialist op het gebied van Google Ads

Het afgelopen jaar is de naam veranderd van Google AdWords naar Google Ads. Hieronder vallen alle advertentiemogelijkheden van Google. Zo ook het adverteren op YouTube of adverteren in Gmail bijvoorbeeld. Daarnaast kan je ook nog je advertenties tonen in apps en in de Google shopping resultaten. Vooral dat laatste heb je vaak een specialist bij nodig. Omdat webshops ontzettend veel meer kunnen verkopen als ze een Google shopping advertentiecampagne rendabel inrichten.

Meer over Google shopping

Met Google shopping bedoelen we de product resultaten die je tegenwoordig in de zoekmachines krijgt te zien. Deze resultaten worden niet altijd getoond. Alleen bij belangrijke zoektermen waar veel mensen op zoeken. Als je producten hier worden weergegeven dan kan dat zorgen voor veel potentiële klanten. Bezoekers die je op je webshop uiteindelijk om moet zetten in daadwerkelijke klanten. Het is belangrijk om per categorie en per product gericht te adverteren. Neem contact op als je meer wil weten.

Continu onder de aandacht met Google Remarketing

Als je continu onder de aandacht van potentiële klanten wil blijven dan moet je gebruik maken van remarketing. Dit wordt ook wel het achtervolgen van bezoekers genoemd. Sommige mensen vinden het vervelend dat advertenties hen achtervolgen. Maar toch kan het erg goed werken. Als een bezoeker op je website is geweest, en vervolgens vertrekt naar een andere website, komen je advertenties weer in beeld. Bedoeld om de bezoeker terug te leiden naar jouw website of webshop. Klanten kopen vaak niet de eerste keer dat ze je website bezoeken, daarom is het goed om remarketing advertenties te hebben. Google remarketing is volgens klanten een van de beste advertentiemethoden.